63-latek myślał, że rozmawia z pracownikiem banku, stracił 3 tysiące złotych
Wczoraj do 63-letniego mieszkańca powiatu monieckiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika Krajowego Banku Polskiego. Dzwoniący powiedział, że na konto rozmówcy zostały zaciągnięte dwie pożyczki, a jego środki są teraz zagrożone. Powiedział też, że za chwilę zadzwoni do niego konsultant z banku. Po około 10 minutach 63-latek odebrał telefon od rzekomego konsultanta. Aby zabezpieczyć konto fałszywy pracownik banku polecił rozmówcy zainstalować aplikację do zdalnej obsługi pulpitu, zalogować się na swoje konto, wygenerować kod BLIK i zatwierdzić go na swoim telefonie. Mężczyzna postępował zgodnie ze wskazówkami rzekomego konsultanta i nie był świadomy, że zaakceptował przelew pieniędzy na konto oszustów. 63-latek zorientował się, że został oszukany po tym, jak oddzwonił na numer rzekomego konsultanta, a telefon odebrała inna osoba.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych od klienta. Nigdy też nie proszą o zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.